KLIKK HER FOR Å KOMME TIL NETTBUTIKKEN VÅR

onsdag 12. oktober 2011

Når kan man ha nytte av boka?



 Fortid - Nå - Fremtid
En illustrasjon fra boken


Boka som nå er i trykken er laget med hjertet. Hvert liv er unikt! Alle mennesker har i ulike perioder i livet behov for å fortelle om hvordan livet er og ble. Det er godt å ha noen som lytter til tanker og erfaringer fra levd liv. Ofte tar vi oss ikke tid til å lytte godt til hva som blir fortalt - og plutselig kan det være for sent. Hva var det han sa om det og hvordan var det hun laget de gode lefsene? Vi holder liv i minnene ved å vite mest mulig om det som særpreget det mennesket som er borte. Det skal Mitt Liv boka bidra til!

Å skrive kan være bra for vår psykiske helse - spesielt når livet går i motbakke kan det være til god hjelp for å bearbeide det som er vanskelig og tungt. Det kan også være godt å bla i boka og lese om alle de gode minnene man har. Livet byr på både godt og vondt.

Mennesker som har yrker som medfører fare for liv og helse kan skrive i boka for å gjøre seg klar for den jobben som skal gjøres. Jeg tenker spesielt på våre FN soldater som reiser til farlige krigsområder i hele verden. Ved å "rydde" litt i livet før man reiser kan man legge noen bekymringer og tanker bort og konsentrere seg fullt og helt om oppdraget som skal utføres.

Boka kan være et godt hjelpemiddel ved sykdommer, der man mister delvis eller hele hukommelsen. Vi har et økende antall eldre som blir demente. Hjelperne for mennesker i slike situasjoner kan gi bedre tilrettelagt omsorg, når de vet mest mulig om deg som menneske og det livet du har levd.

De fleste er så heldige at de blir gamle! Da kan boka brukes i kose- og mimrestunder med barn, barnebarn og oldebarn!
 
Du kan begynne å skrive der du er i livet og prøve å huske tilbake sammen med familie og venner. Jeg har kommet på mange minner fra mine barneår, mens jeg har holdt på med boka. Jeg gleder meg til å få skrevet de ned!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar