KLIKK HER FOR Å KOMME TIL NETTBUTIKKEN VÅR

torsdag 28. juni 2012

Del sommerminner med oss og få en MITT LIV bok

(Illustrasjon: Bjørg Thorhallsdottir fra Mitt Liv boka)


DE FINE ØYEBLIKKENE
Sommer er ferietid og dermed også høysesong for sanking av gode minner.

Vi som bor her i det kalde nord har kanskje et spesielt romantisk forhold til sommeren. Da lever vi mer enn vanlig og nyter hvert øyeblikk før mørket atter senker seg over oss en gang utpå høsten… For min del bruker jeg sommeren til å sanke så mange gode minner som mulig. De er gode å "varme" seg på gjennom vinteren. Og når jeg tenker etter er det faktisk ikke slik at det er de store spesielle utenlandsreisene som betyr mest for meg i ettertid. Når jeg tenker tilbake på mitt livs somre så langt i livet er det de små øyeblikkene som får meg til å kjenne dypest takknemlighet.

Som å våkne til en ny dag et sted ved havet, av måkeskrik og bølgeskvulp og kjenne at det blir nok en deilig varm dag. Eller å tilbringe en lang lys natt sammen med gode venner. Synet av en rød sol som dukker ned i sjøen (og kommer opp igjen kort tid etter).  Den varme gode følelsen man har i kroppen etter en lang dag i solen og den sjokkerende følelsen det sekundet varm hud møter kald sjø i et forfriskende nattbad. Den kriblende følelsen under en romantisk rotur i mørket med en man liker godt men ikke kjenner helt - enda. Morild rundt hvert åretak. Smaken av markjordbær som små søte fingre har plukket for å dele nettopp med deg.  Lukten av våt asfalt etter et regnskyll på en varm dag…. Jeg har vært flink til å samle gjennom årene...

Denne sommeren blir alle de gode stundene med lille Morten en skatt. Han lærer seg nye ord hver dag og turen vi tar sammen hver morgen er noe å leve på når høsten kommer. Da mater vi hester, ser på "masse traktor" og plukker markblomster til felles frokost. Dagen får en god start!

For meg er det de små øyeblikkene som er de største!


Gode stunder: En vakker sommerkveld på fjorden ved Filtvedt i Hurum (Foto: Marianne Vigtel Hølland)


DEL MED OSS OG FÅ EN MITT LIV BOK

Hva får sommerlykken til å boble i deg i sommer?

Vi vil gjerne samle gode minner med dere i sommer. Legg igjen en kommentar på facebook eller bloggen vår og eller del et sommerbilde. Du trenger ikke å skrive så mye, vi ønsker bare å få flest mulig til å dele sine minner og skape god sommerstemning på sidene våre.

Vi velger ut 6 bidrag som får en MITT LIV bok samt postkort i gave fra oss etter sommeren som takk for deltakelse. 


Vi håper på mange fine bilder og små historier.

Nyt sommeren!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar